ik ben op mijn best als ik op verschillende borden aan het schaken ben. veel projecten tegelijk, liefst met strakke deadlines. ik ben gewend om tegelijkertijd meerdere opdrachten of projecten op te pakken, zonder dat ik een project of opdrachtgever daarmee te kort doe. toch kies ik er even voor om mij te focussen op één project.

bedrijfsverzekering collectief verdient mijn onverdeelde aandacht.

afgelopen zomer kreeg ik het idee voor bedrijfsverzekering collectief. ik wil de rol van de tussenpersoon wijzigen in de verzekeringswereld. een aantal van zijn werkzaamheden vervang ik door een slim online platform en daar waar de ondernemer hulp nodig heeft zet ik specialisten in om de ondernemer bij te staan. door op deze manier te werken ben ik er in geslaagd om verzekeringsproducten provisieloos aan te bieden. eindelijk afscheid van dat vermaledijde provisiesysteem. daar snak ik al naar sinds de verkoop van mijn assurantiekantoor in 2008.

het idee voor bedrijfsverzekering collectief is goed ontvangen. investeerders hebben mijn financieringsbehoefte via crowdfunding binnen 2,5 uur ingevuld, de vakpers heeft er over geschreven en collega’s die hun positie in gevaar zien foeteren om het hardst. mooi, dat betekent dat ik ‘iets’ te pakken heb. dat gevoel heb ik ook: er staat iets te gebeuren. ik krijg spontaan hulp aangeboden, van verzekeraars, van serviceproviders, van systeemhuizen. de eerste resultaten mogen er zijn. prospects die mij spontaan benaderen en klanten die ik tussen de 25 en 30% kan laten besparen op hun verzekeringspremie. recent zelfs een uitschieter van 38%!  hartverwarmend, motiverend en inspirerend.

voor deze kans om de branche een duurzame verandering te laten doormaken wil ik vol gaan. focus op bedrijfsverzekering collectief. met veel plezier. je gaat nog veel van ons horen.

 

lambert becks is bouwer en ontwikkelaar van krachtige ondernemingen

een idee, kans of uitdaging bouw ik uit tot een krachtige onderneming. ik help mijn opdrachtgevers met het scherp krijgen van hun visie, daarna zoeken we samen naar een passend business model. de blauwdruk van de tekentafel ontwikkel ik tot een onderneming met een krachtige profilering. klanten worden ambassadeurs.

zolang ik mij kan herinneren bouw ik aan ondernemingen. als jongetje hielp ik mijn pa met het vormgeven van zijn supermarkten. zodra ik toegelaten werd op een ondernemersopleiding ben ik gestopt met het atheneum. na de opleiding heb ik kort rondgekeken bij een verzekeraar en besloot al snel een eigen financieel advieskantoor te starten. in die jaren merkte ik dat veel relaties niet durfde te kiezen voor hun dromen, voor hun passie. vaak uit angst om zekerheid te verliezen.

na de verkoop van mijn onderneming in 2008 heb ik mij verdiept in het realiseren van dromen en doelen, voorbij angst en overtuigingen. sinds die tijd bouw ik met opdrachtgevers aan krachtige ondernemingen. ik heb een methodiek ontwikkelt die er voor zorgt dat je je visie scherp krijgt, vertaalt naar je business model en omzet in eenvoudig uit te voeren en te bewaken strategie. de methodiek zorgt voor meetbaar betere resultaten van je onderneming.