kennis is onontbeerlijk; ben je bewust van alle kennis die je bezit. en doel ik niet op kennis van je product of branche. ik heb het over data, cijfers, ratio. meten is weten. met kennis kunnen we vooraf de haalbaarheid van je plannen berekenen en kunnen we tussentijds meten of je strategie tot het juiste resultaat leidt. kennis is ook: weten waar je goed in bent; wat je leuk vindt (en wat niet).
soms worden keuzes niet gemaakt, omdat je -vaak onbewust- denkt dat het ’toch niet gaat’. ik durf te stellen dat alles wat je wilt realiseren haalbaar is, mits je keuzes durft te maken en deze consistent en consequent doorvoert in je businessmodel. als keuzes niet gemaakt worden heeft dat vaak te maken met geld. of liever: met onze overtuiging over geld.
door eenvoudig te rekenen, te meten en te testen, is er veel meer mogelijk dan je voor mogelijk hebt gehouden. ik gebruik een methode die voor bewezen en meetbaar resultaat zorgt. concreet. stap voor stap.
3 sleutels: kiezen, kracht en kennis.
om je onderneming te ont-wikkelen tot een krachtige onderneming draag ik je drie ‘sleutels’ aan: kiezen, kracht en kennis.