kiezen creëert klanten
iedere onderneming kan succesvol zijn. voorwaarde voor succes –wat succes ook voor jou betekent- is dat je keuzes maakt en het lef hebt om deze keuzes consequent en consistent door te voeren in alle geledingen van je onderneming. door keuzes te maken, creëer je een onderneming met een sterke profilering. en daarmee heb je zowel een succesfactor als een filter in handen. klanten voelen zich aangetrokken tot je onderneming, kunnen zich identificeren met je onderneming, product of dienstverlening en worden trouwe volgers of ambassadeurs. door te kiezen creëer je kansen.
ik help je graag met het creëren van kansen.
kiezen
alles begint met het hebben van een visie; een beeld van de toekomst. hoe ziet je onderneming er volgend jaar uit? wat wil je over 5 jaar bereikt hebben? wat zou je graag willen doen en wat juist niet meer? een concrete visie werkt als een keuzemagneet. alle keuzes die je moet maken kun je dan toetsen aan je visie door je af te vragen of het bijdraagt aan het realiseren van je ondernemingsdoelen.
soms staan we het toe dat we ons zelf tegenhouden bij het ontwikkelen van een visie. overtuigingen ontnemen je een reëel beeld van de toekomst. in 20 jaar ondersteuning bij het maken van financiële keuzes, heb ik ervaren dat het vaak (belemmerende) overtuigingen over geld zijn die je weerhouden om keuzes te maken die goed voor je onderneming zijn.
ik help je graag om je visie voorbij je overtuigingen over geld te brengen.
creëren
om je visie te realiseren is het van belang dat alle onderdelen van je business model bijdragen aan je visie. ik maak gebruik van een visuele weergave van je onderneming dat je in staat stelt om de invloed van strategische beslissingen te toetsen in alle blokken van je business model. welke aanpassingen breng je aan om kansen te creëren? we schetsen verschillende modellen, werken de meest passende modellen uit en bereiden het voor zodat je het in je onderneming kunt implementeren.
ik help je graag met het schetsen van een strategisch model van je onderneming dat jouw visie realiseert.
klanten
wanneer je het uitgewerkte business model projecteert op je huidige onderneming wordt zichtbaar welke stappen je moet nemen om je visie te realiseren. een strategie die ervoor zorgt dat klanten zich aangetrokken voelen tot je onderneming ontvouwt zich. een stappenplan met concrete meetpunten, zodat je tijdig kunt bijsturen is het logische gevolg.
ik help je graag met het implementeren van de innovatie in je business model.
iets voor jou?
[contact-form-7 id=”1647″ title=”contactformulier”]