als je alles wilt doen voor iedereen, ben je voor niemand bijzonder. de meest succesvolle ondernemingen durven keuzes te maken en deze keuzes consistent en consequent door te voeren in hun businessmodel. door specifieke keuzes te maken creëer je een onderneming met een eigen identiteit; een onderneming met aantrekkingskracht op klanten en prospects.
alles begint met het hebben van een visie; een beeld van de toekomst. hoe ziet je onderneming er volgend jaar uit? wat wil je over 5 jaar bereikt hebben? wat zou je graag willen doen en wat juist niet meer? een concrete visie werkt als een keuzemagneet. alle keuzes die je moet maken kun je toetsen aan je visie door je af te vragen of het bijdraagt aan het realiseren van je ondernemingsdoelen.
soms staan we het toe dat we ons zelf tegenhouden bij het ontwikkelen van een visie. overtuigingen ontnemen je een reëel beeld van de toekomst. in 20 jaar ondersteuning bij het maken van financiële keuzes, heb ik ervaren dat het vaak (belemmerende) overtuigingen over geld zijn die je weerhouden om keuzes te maken die goed voor je onderneming zijn. ik help je graag om je visie voorbij je overtuigingen over geld te brengen.
3 sleutels: kiezen, kracht en kennis.
om je onderneming te ont-wikkelen tot een krachtige onderneming draag ik je drie ‘sleutels’ aan: kiezen, kracht en kennis.