als ondernemer moet je 3 dingen kunnen:

kiezen, kiezen en kiezen!

bouwer van krachtige ondernemingen

een idee, kans of uitdaging bouw ik uit tot een krachtige onderneming. ik help mijn opdrachtgevers met het scherp krijgen van hun visie, daarna zoeken we samen naar een passend business model. de blauwdruk van de tekentafel ontwikkel ik tot een onderneming met een krachtige profilering. klanten worden ambassadeurs.

zolang ik mij kan herinneren, bouw ik aan ondernemingen. als jongetje hielp ik mijn pa met het vormgeven van zijn kruidenierswinkel en later met zijn supermarkten. ik herinner mij leuke -en soms verhitte- discussies tussen twee generaties. zodra ik toegelaten werd op een ondernemersopleiding ben ik gestopt met het atheneum. na de opleiding heb ik kort rondgekeken bij een verzekeraar en besloot al snel een eigen financieel advieskantoor te starten. in die jaren merkte ik dat veel relaties niet durfden te kiezen voor hun dromen, voor hun passie. vaak uit angst om zekerheid te verliezen. na de verkoop van mijn onderneming in 2008 heb ik mij verdiept in het realiseren van dromen en doelen, voorbij angst en overtuigingen.

sinds die tijd bouw ik met opdrachtgevers aan krachtige ondernemingen. ik heb een methodiek ontwikkeld die er voor zorgt dat je je visie scherp krijgt, deze vertaalt naar je business model en omzet in een eenvoudig uit te voeren en te bewaken strategie. de methodiek zorgt voor meetbaar betere resultaten van je onderneming.

“als je alles voor iedereen doet,
ben je voor niemand bijzonder”

het vraagt lef om keuzes te maken en je keuzes consequent en consistent door te vertalen in je businessmodel. misschien neem je afscheid van producten, activiteiten of doelgroepen. gevolg van het maken van keuzes is dat je onderneming zich ontwikkelt tot een onderneming met een krachtig profiel. daarmee heb je zowel een succesfactor in handen als een filter. klanten voelen zich aangetrokken tot je onderneming, kunnen zich identificeren met je onderneming, product of dienstverlening en worden trouwe volgers of ambassadeurs.

in 2012 heb ik samen met jelle bartels het boek ‘rijker leven’ geschreven en uitgegeven. rijker leven laat je zien hoe je overtuigingen over geld je beperken om je eigen leven te leven en biedt praktische tools om je visie te realiseren. in de zomer van 2014 presenteer ik mijn tweede boek ‘als je alles voor iedereen doet…’. in dit boek laat ik je het proces zien waarmee ik krachtige ondernemingen bouw en ontwikkel.

hartelijke groet,

 

 

 

als ondernemer moet je drie dingen goed kunnen: kiezen, kiezen en kiezen!

waar kun je mij voor inschakelen?

  • conceptontwikkeling
  • business- en lifeplanning
  • visie
  • business modelling
  • strategie
  • procesoptimalisatie om visie en klantbelang te borgen
  • communicatie
  • coaching en begeleiding

samen kop koffie drinken om de mogelijkheden te verkennen?