soms doe je dingen om te laten zien dat het ook anders kan. dat is het geval bij bedrijfsverzekering collectief. toen ik in 2008 mijn assurantiekantoor verkocht, deed ik dat niet om nog ooit terug te keren als eigenaar van een assurantiekantoor. ruim zes jaar later en veel ervaring wijzer, zie ik dat de branche -ondanks mooie woorden- nog steeds niet wil veranderen. ‘de klant staat centraal’ wordt gezegd, echter zie ik dat alle business modellen uitgaan van behoud. houden wat we hebben, in plaats van kijken hoe we de klant echt kunnen helpen. als ik dat maar vaak genoeg zie, ga ik er iets aan doen.
met bedrijfsverzekering collectief ga ik ervan uit dat de klant -ik kies voor ondernemers- zelf wel weten hoe ze hun verzekeringen willen afsluiten en beheren. dat ondernemers veel zelf kunnen. voor het doorgeven van een autowijziging is een tussenpersoon eerder een sta-in-de-weg dan dat zijn inbreng iets toevoegt. dat gaan we anders doen…
business case: eerlijke verzekeringen
niet uitgaan van bestaande waarden, maar onderzoeken waar de klant behoefte aan heeft. hoe je zou willen dat de branche zou gaan werken. dat was het uitgangspunt bij bedrijfsverzekering collectief. in het huidige model heeft de ondernemer als hij zijn verzekeringen gaat afsluiten de keus uit het betalen van een verhoogde premie (door provisieopslag) of het betalen van een fee of abonnement. beide beloningssystemen gaan er van uit dat de tussenpersoon alles doet. in de praktijk gebeurd alles (drie)dubbel. de ondernemer houdt dossier bij van polissen, mutaties en schades. de tussenpersoon heeft zijn eigen dossier en ook de verzekeraar administreert alles nog een keer. gevolg: duur,inefficiënt en hoge foutkans.
bedrijfsverzekering collectief heeft de administraties van de partijen in de schakel
samengevoegd. online samenwerken in het zelfde dossier. we werken samen als het kan en schakelen iemand in die aan jouw kant staat als het nodig is. alleen als het nodig is, roep je de hulp in van een deskundig adviseur. dat scheelt enorm.
bedrijfsverzekering collectief wil niet beloond worden (voor werk dat we niet doen) middels provisie. daardoor worden de premies minimaal 20% goedkoper. je betaalt een vast laag bedrag voor het gebruik van de online omgeving om je verzekeringen af te sluiten en te beheren. als je een adviseur inschakelt, krijg je vooraf een prijsopgave.
wanneer gaan we aan de slag met jouw onderneming?
ik bouw graag ondernemingen. maak ze krachtig. zodanig krachtig dat je niet langer achter je klanten aan hoeft te hobbelen, maar klanten voelen zich tot je onderneming aangetrokken en worden ambassadeurs. heb je tijd om samen een kop koffie te drinken om te kijken hoe we jouw onderneming krachtiger kunnen maken? zwart of alles erin?